358. PostNL bezorgt alles, nou ja alles, soms weet men het niet

Na een hele dag in de rode mantel te hebben gelopen, kom ik op 5 december om half negen thuis. Op de mat een briefje van PostNL. ‘Sorry we hebben u gemist’, staat er op de kant die naar mij toe achter de voordeur ligt. Op de achterzijde is mijn adresetiket verwijderd van het papiertje. ‘U kunt uw pakket na drie uur ophalen bij Albert Heijn Buckers, een PostNL locatie’, vermeldt het papiertje met het logo van PostNL.

Ik verbaas me over het feit dat het briefje op de mat ligt. Mijn vrouw is tot half zeven ‘s avonds thuis geweest, dan zou zij toch het pakketje hebben kunnen ontvangen. Omdat ik er die dag niets meer mee kan, wacht ik tot mijn lief thuis komt. Ik vraag haar bij thuiskomst of ze het briefje heeft zien liggen. Dat blijkt niet het geval. Sterker nog ze is via die weg naar buiten gegaan het brief kan er dus niet hebben gelegen en is in de brievenbus gedeponeerd tussen half zeven en half negen.

De volgende dag gaan we iets voor drie uur naar de PostNL locatie in het dorp. We geven aan dat we wat aan de vroege kant zijn. De vrouw van de klantenservice vertelt dat de pakketjes die ochtend al zijn geleverd, ze gaat zoeken in de kast. “Jammer dat er geen track- en tracecode is ingevuld”, zegt ze. Ja, die ontbreekt net als onze naam. Wat wel is ingevuld is de datum van levering en de locatie waar we naar toe moeten om het pakket alsnog op te halen. Mevrouw gaat zoeken in haar kast, maar vindt ons pakketje niet. “Weet u ook niet waar het pakketje vandaan moet komen”, vraagt ze. We moeten ontkennend antwoorden. We hebben geen flauw idee. Kom morgen nog eens terug is het advies.

De volgende dag proberen we het wederom, met opnieuw een negatief resultaat. Het advies dat we krijgen: kom later nog eens terug. Dat doen we weer twee dagen later. “Zonder track- en tracecode kan ik niks”, zegt het aardige meisje van de Albert Heijn, waar het PostNL depot is gevestigd. Ze zoekt nogmaals in de kast maar vindt niet ons pakketje. “Probeer eens bij PostNL”, zegt ze, “misschien kunnen die helpen”.

Nog dezelfde dag ga ik er eens goed voor zitten. Het briefje ligt op schoot. Ik maak er alvast een foto van, misschien kan je deze doorsturen. Wanneer ik ben ingelogd, krijg ik de volgende boodschap: ‘Contact opnemen met PostNL. Heb je een vraag of klacht over onze producten of diensten? Neem contact op’. Ik klik op chatten. “Hallo”, verschijnt er op mijn scherm. Dan een boodschap dat ik met Unice contact heb. Ik typ mijn vraag over het pakket. Mevrouw vraagt me naar mijn postcode en nummer en geeft mij aan te gaan zoeken. Ik hoef niet te wachten, want ik krijg de melding: ‘Oeps er is iets misgegaan’, en dan een linkje naar: ‘U kunt contact opnemen’. Ik log opnieuw aan en krijg Erik aan de andere kant. Ik typ opnieuw mijn vraag en dan, u raadt het vast: ‘Oeps er is iets misgegaan’ dan een linkje naar: ‘U kunt contact opnemen’.

Intussen heb ik een e-mail in de digitale brievenbus met een klanttevredenheidsonderzoek. Dat wordt geen positieve. Opnieuw ga ik voor de derde keer naar de site van PostNL. Driemaal is scheepsrecht. Nu krijg ik Wout aan de chat. Niet verwonderlijk heb ik na twee keer wat informatie te hebben ingetikt de mij inmiddels bekende: ‘Oeps……’

Ik besluit het telefonisch te proberen en bel met de klantenservice. Een alleraardigste jongeman vraagt naar de gegevens van mijn briefje. Ik kan niet meer geven dan ik ook al bij onze Albert Heijn hebt gegeven. De man achter de telefoon weet dan ineens wat er is gebeurd. ‘Er is vast iemand geweest die het briefje heeft gevonden en het bij u in de brievenbus heeft gestopt. Ah, zo gaat dat bij PostNL men strooit op 5 december met briefjes die vervolgens bij willekeurige mensen in de bus worden gegooid.

Omdat we geen idee hebben van wie en waar het pakketje vandaan moet komen, blijft het een raadsel. “Probeer het volgende week nog een keer bij het depot”, zegt de medewerker, ik geef u echter weinig kans. Lang leve onze pakketbezorgers en hun klantenservice.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.